Kestlikkusaruandlus on ka raamistik, mida ettevõtted kasutavad oma keskkonna (Environment), sotsiaalsete (Social) ja juhtimisalaste (Governance) mõjude ning jätkusuutlikkuse strateegiate ja tulemuste avalikustamiseks
Ettevõtete kestlikkusteabe avaldamine on muutunud paratamatuks vajaduseks paljudes riikides ja ärisektorites. Kestlikkusaruandluse kohustuse rakendamisega luuakse eeldused rohereformiga seatud eesmärkide täitmiseks, suunates muu hulgas investorite huvi just kestlikumate ettevõtete rahastamisele.
Kliendid, investorid ja riiklikud institutsioonid on tänapäeval huvitatud enamast kui lihtsalt tavalisest finantsteabest – nad eeldavad, et ettevõtted võtavad vastutuse ja rakendavad jätkusuutlikke ärijuhtimistavasid. Seetõttu on ettevõtete aastaaruannetesse traditsiooniliste finantstulemuste kõrvale ilmumas mõõdikud, mis toovad välja ettevõtte kliimamõju, toodete keskkonnamõju üle kogu nende elukaare, jäätmete sorteerimise ja taaskasutusse suunamise määra, diskrimineerimisjuhtumeid või palgalõhet ilmestavad näitajad jms.
Ettevõtted, kes kestlikkusandmeid ei kogu ning -aruannet ei koosta, võivad ühel hetkel ootamatult avastada, et on konkurentidest lootuselt maha jäänud.